Kantstött

Första arbetsdagen efter semestern. Känns bra att livet återgår till det normala – och framför allt hinner jag inte dyka ner i mitt elände alltför mycket, behöver ju ha fokus på andra människor.

Fick ju lite panik i början för att jag skulle bli så ensam – men inser att så inte är fallet. Vi har ju inte setts mer än ett par gånger i veckan, så livet blir bara som vanligt, antar jag. Fast utan herrbesök. Vi hade ju ingen vardag tillsammans, inga gemensamma projekt. Det var jag ledsen över under förhållandet, nu tycker jag att det faktiskt är bra – det blir enkelt att återgå till hel självsamhet.

För hur det än blir så kommer jag att klara mig ur det här också. Lite mera kantstött kanske, men fullt fungerande.

 

5 Responses to Kantstött

  1. Tant Otto skriver:

    Det är det som är det allra svåraste att veta hur mycket man vågar engagera sig i någon annan.Har man gått bet några gånger så blir man lite avvaktande till att öppna upp sig och ge allt för mycket av sig själv.
    Självsamheten kan vara så mycket enklare än tvåsamheten.

    • Ninja Ister skriver:

      Jag är ingen försiktig människa. Jag går ”all in” trots dåliga kort. Ibland når en stjärnorna på det viset, ibland rasar en ner i det djupaste hål.
      Men – jag ångrar sällan saker jag gjort. Inte heller nu, trots att det är smärtsamt.

    • Tant Otto skriver:

      Jag har gått från att ge allt och vara spontan och impulsiv till att bli mer avvaktande. Jag är heller ingen försiktig människa i grund och botten..jag har varit en sprallig och öppen person i nästan hela mitt liv..men så händer det saker som gör att man blivit mer eftertänksam..
      Det finns inget att ångra i livet ..för det man gjort har ju format en till den man är.

  2. emilsthlm skriver:

    Livet går vidare… Take care… ❤

Kommentera

