Nytt skinn

Det är dags att ta på sig lite skinn igen, jag har fått nog av den hudlösa tillvaron som jag levt i några veckor. På med lite nytt skinn och jag kommer att vara som förr igen, till och med bättre och klokare.

Jag behöver inte sörja några skitstövlar i mitt liv – jag har ju äkta människor omkring mig. Sådana som bryr sig om mig, sådana som gillar mig som jag är, som ser mig, som talar om för mig att jag är älskansvärd.

Så varför gräma sig över en som väljer bort mig och låta det förlama mig? Det är ju oerhört korkat.

Det är dags att ta på sig nytt skinn.

Kommentera

