Och jag spänner bågen igen

Nu känns det inte ont längre, jag är alldeles förvånad över att jag kan känna sådan likgiltighet över det som skedde, jag trodde det betydde mer. Jag trodde inte likgiltigheten skulle komma så snart. Märkligt.

Nu är det mest allt nytt i livet som tar plats i min hjärna, jag har så mycket att hämta in. Jag kan känna hur glädjen i kroppen återkommer, hur jag sakta men säkert hittar min kärna, mitt mod och återigen blir en kvinna som vågar leva och ta de risker som Livet faktiskt innebär.

Det går ju att resa sig från ett fall ner i ett djupt svart hål också, det har jag upptäckt nu. Och nu är det hålet bakom och jag är inte så korkad att jag går tillbaka och tittar i däri. Nu är det bara att blicka framåt – det finns säkert nya hål att ramla ner i! Ut ur comfortzonen bara – bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna bågen.

Och jag spänner bågen igen.

Kommentera

