En sann version?

– Vem är du, frågade den nya chefen idag när hon hade sin lära-känna-medarbetarna-halvtimmen med mig idag. Jag brukar kunna svara på sådana ”intervjufrågor” – har ju varit på några anställningsintervjuer och det finns ju några standardsvar som man alltid kan leverera. Men idag började jag faktiskt att fundera på vem jag egentligen är.

Till en stor del väljer jag ju själv vem jag är –  ser jag mig själv som den stackars bortvalda bittra kvinnan eller är jag den tuffa och modiga kvinnan som återigen har fått möjlighet till något nytt?

Jag vet inte riktigt vem jag är just nu. Jag vet inte riktigt vem jag håller på att förändras till, men jag är i förändring. Helt plötsligt gör jag saker som jag inte ens har tänkt på tidigare, långt utanför min tidigare föreställningsvärld. Och jag förändras, ser nya saker, ser nya människor. Om förändringen är till det bättre eller sämre är svårt att säga, men det är en förändring till en sannare version av mig. Och det känns inte fel.

Vem vill inte vara en sann version av sig själv?

3 Responses to En sann version?

  1. Tant Otto skriver:

    I förändring..omvärderar man sig själv och förhoppningsvis blir man en sannare version..ibland behöver man skakas om lite för att förstå vem man egentligen är. Jag for runt i en herrans massa år och var inte mig själv riktigt fast jag trodde det.Det blir lite som en chock då man fattar och man hamnar nästan som i en identitetsskris ..för vem är man om man inte varit sig själv på så länge?

Kommentera

