Berättar inte vem det är

Jag har reggat mig på några dejtingsajter, bara för att. Är främst ute efter att få kontakt med någon. Att chatta en stund, att få fråga, att få svara. Dialog i skriven och snabb form. Det är det jag saknar mest i självsamheten, småpratet om allting och ingenting.

Ikväll när jag kom hem från min mycket produktiva shoppingrunda (klänning, jacka, strumpor och sjalar) satte jag mig en stund vid datorn och skulle bara kolla in en av sajterna. Några meddelanden fanns det allt, men inget intressant. Men plötsligt såg jag det – en som skrev en hälsning med ett bekant namn, en av mina bloggföljare sedan många år tillbaka! Han hade listat ut att det var jag och presenterade sig med sitt bloggalias som han hade redan på den tiden vi bloggade på Aftonbladets blogg.

Det blev lite läskig känsla efter ett tag, för han har ju följt mig mer eller mindre sporadiskt under många år men han själv har inte haft en aktiv blogg på länge, vad jag vet i alla fall. Han vet alltså mycket om mig, men jag vet nästan inget om honom. Visserligen är den här bloggen inte hela min värld, mycket är det som jag inte skriver om, men jag blottar mig rätt mycket här också, just för att jag är ganska anonym.

Vi chattade väl en timme eller två, jag har inte så noga koll, men det kändes väldigt trevligt, så trevligt att jag glömde plocka upp mina saker från den produktiva shoppingrundan. Jag behövde inte berätta en massa, han känner ju till de stora händelserna i mitt liv som jag skrivit om. Men jag vet i princip ingenting om honom så jag fick fråga en del. Och det blev ett samtal, tror jag.

Det är lite annorlunda. Men annorlunda behöver inte vara dåligt. Annorlunda kan ju faktiskt vara riktigt bra, det.

Nej, jag berättar inte vem det är.

One Response to Berättar inte vem det är

  1. f skriver:

    Lite som att träffa på en gammal vän eller kollega på stan som man glömt namnet på men minns som en trevlig person

Kommentera

