Det handlar om tillit

Det är dags för mig att varva ner lite och låta saker och ting att falla på plats nu, allting kommer att ordna sig – det är jag (nästan) övertygad om. Allting kanske inte blir precis som jag önskar och tänker mig nu, men det kommer att bli bra så småningom.

Jag kan ju faktiskt välja bort det som inte är bra i mitt liv. Välja bort saker och människor som kräver energi av mig och välja till allt det som ger mig positiv energi. Jag behöver bara lyssna in mig lite, så jag gör som jag känner. Jag behöver inte göra som jag alltid har gjort, jag kan förändras, jag med.

Jag behöver inte skynda, allt behöver inte falla på plats på en gång. Vissa saker behöver mogna först. Och jag behöver inte alltid agera, jag kan ju faktiskt vänta och reagera på det som händer. Inte riktigt min stil – jag vet – men jag försöker.

Tillit, det är det som är det svåra för mig nu.  Att våga lita på att Livet återigen bär. Att våga vara i nuet, att inte vänta på ett sedan. Att våga närhet i nuet. Att våga lita på att Livet återigen bär mig.

Tillit – det är vad det handlar om.

Kommentera

