Kommer att bli dyrt

Vaknade tidigt i morse igen, vid halvfem-tiden. Känns lagom roligt, men det är väl bara att gilla läget. Hjärnan behöver tydligen inte vila nu, den går på högvarv. Det är mycket som ska funderas på, det är mycket som ska falla på plats.

För att lugna hjärnan tog jag en rejäl shoppingrunda i eftermiddags – bara så där, apropå ingenting. Rusade in i en klädaffär där jag hittade kappa, tunika, två par byxor och sedan vidare till skobutiken där jag inhandlade två par kängor och ett par stövlar. Kreditkortet smälte nästan, men jag tror jag har pengar till mat ett par dagar till – och så kommer det ju nya pengar i slutet på månaden. Annars får jag väl tvångsfasta ett par dagar.

Jag försöker ha tålamod.
Jag försöker ha tillit.
Jag försöker ligga lågt.

Men jag misstänker att det kommer att bli dyrt.

3 Responses to Kommer att bli dyrt

  1. Tant Otto skriver:

    Det är då inte lätt..jag tröstköper ibland även om jag egentligen inte har råd. Ett tag köpte jag snygga underkläder då jag var deppig..det hjälpte att se snygg ut under 🙂 fast det såg ju ingen annan än jag ..

    • Ninja Ister skriver:

      Snygga underkläder är trevligt, jag vill gärna känna mig snygg under – även om ingen ser det. För det är ju känslan som räknas!

    • Tant Otto skriver:

      Precis så är det..jag mådde bra av att vara fin i mina nya underkläder. En del tyckte att jag var lite konstig..men det är min känsla som räknas och jag mådde ju bättre. Får kanske gå och köpa mig en snygg BH idag 🙂

Kommentera

