Känns gott idag

Vaknade vid femtiden igen, men hade en plan klar så det gjorde inget. Jag tog på mig kläderna och stack ut på en promenad i den underbart varma höstmorgonen – det var 17° varmt och jag kunde gå i t-shirt. Soluppgången var fantastisk idag – himlen skiftade färg många gånger.

image

Kvällen har tillbringats i dojon – plågade ungar i en timme. Att träna karate själv är inte att tänka på för knät, tål inte att belastas i böjt läge, det gör för ont. Men det är lite bättre nu än för två veckor sedan, jag kör lite rehab och löpvila. Ett par veckor till och jag är fit-for-fight igen. Tålamod, krävs det visst.

I morgon ska jag till Uppsala och förkovra mig lite i rehabilitering för äldre. Det är första två dagarna på kursen jag ska gå i höst och jag bestämde mig för att stanna i Uppsala över natten också. Kan ju passa på att shoppa lite, det finns ju lite andra butiker där. Har lite shoppingutrymme kvar i min budget, det är väl inte nödvändigt att betala hyra varenda månad?

Och Livet känns gott idag.

Kommentera

