Svart Mamba

Nytt kylskåp inhandlat idag – det gick på 10 minuter. Många pengar gick det åt, men å andra sidan var det redan nästan inplanerat i budgeten. Nästan alltså, jag hadet tänkt att vänta till nästa höst, men f-nskapet följde inte min plan. Det fanns inte så mycket att välja på med måtten som mitt kylskåpshål klarar – och det finns inte utrymme för skåpet någon annanstans än där den har stått. En centimeter högre och jag hade fått riva ett skåp … och det har jag definitivt inte lust med. Vill bli klar med köket och matsalen nu, få upp det sista också.

Kvällen har tillbringats tillsammans med Trevligt Sällskap, har sett filmen Kill Bill igen – säkert 100:e gången – men nu på en lite större skärm och med fantastiskt ljud. Jag bara älskar den filmen, så mycket blod och vackert våld. Och musiken. Underbar musik, jag blir så lycklig av att få höra musiken i en bra anläggning. Dessutom är det kul med en kvinnlig hjälte som klarar allt.

Jag vill också vara en Svart Mamba.

Kommentera

