Höjt garden

Hjärnan fungerar fortfarande bra, jag tror att jag är på väg tillbaka till mitt normala jag, snart är jag tuff och modig igen. Visserligen vaknar jag fortfarande tidigt på morgonen, men jag sover åtminstone hela nätterna, det är bra det. Vaknar inte längre med hjärnan i spinn mitt i natten. Börjar hitta lugnet i mig, börjar gilla mig själv igen.

Men det händer rätt mycket i mitt liv just nu. Saker och ting blir ju inte alltid som jag tänkt mig, men jag tror det blir bra ändå. Jag är lite skör fortfarande, men skinnet börjar växa till och snart är jag nog osårbar. Åtminstone nästan… inte vill jag vara osårbar heller, det förutsätter känslolöshet – och så vill jag definitivt inte leva!

Men jag har höjt garden och tänker inte gå ner för räkning igen.

Kommentera

