En bra söndag

Beslutade mig i morse för att åka en bit och hälsa på Kära Vänner igen, när jag ändå tänkte till Uppsala en sväng.

Väl där blev jag väl mottagen, som vanligt, trots att jag kom oanmäld och Herrn i Huset fortfarande sov (klockan var då strax före 12). Lite kaffe, en god cigarr och prat gav mig mental näring och jag åkte därifrån gladare.

Tog en snabbis till Ikea Uppsala, bara för att inse att de inte heller hade det jag sökte. Kunde ju ha kikat på nätet, men så långt tänkte jag inte denna gång.

Väl hemma blev det lite matlagning, en film och lite, lite, pluggande.

En bra söndag blev det idag.

Kommentera

