Sänker inte garden

Lite förvirrad dag blev det idag. Vaknade tidigt igen, med hjärnan i full spinn. Funderat mycket och har haft svårt att koncentrera mig, det är stökigt i hjärnan. Inser att jag är rädd att Livet ska smälla till mig igen, vågar inte riktigt lita på att saker och ting kan bli bra.

Tankarna far omkring, jag vet inte riktigt vad som är bra och vad som är mindre bra för mig. Väger för och nackdelar, känner efter. Känner att mina beslut är rätt – för att ögonblicket senare ifrågasätta min intelligens. Försöker hitta det som är rätt, men jag vet ju inte riktigt. Det är förvirrande, minst sagt, jag är inte riktigt bekväm i förvirringen. Fast – det är kanske så det ska kännas när en är i förändring – ur kaos blir det så småningom ordning. Kanske till och med utan att jag behöver åka på en smäll.

Men jag sänker inte garden.

2 Responses to Sänker inte garden

  1. kyrkis skriver:

    Det är en konst att uthärda förvirring. Men som du skriver så kommer det ordning…

Kommentera

