Att det ska vara så svårt

”Försök vila i er frustration” sa en av mina chefer en gång. Som jag försöker!

Jag försöker vila i känslan, försöker hitta ro, försöker låta tiden gå. Saker och ting kommer att lösa sig med tiden, jag behöver inte agera hela tiden. Vila i känslan. Vila i frustrationen. Inte bygga murar, inte snäva in mina gränser, men ändå ha en tydlig gräns så jag inte blir påtrampad igen.

Tillit till Livet.
Tillit till att Livet återigen bär mig.
Tillit.

F-n att det ska vara så svårt!

Kommentera

