Ninja Ister is back!

Snoozade i morse istället för att gå upp. Fick sega mig ur sängvärmen som förr i tiden och svor en ramsa när jag slog i tån i fåtöljen – och löparkläderna fick ligga kvar på hallgolvet tills jag kom hem från jobbet, ingen morgonpromenad eller morgonlöpning idag!

Haft ro att bara vara idag, känns underbart att inte behöva göra någonting hela tiden för att skingra tankarna. Funderar till och med på att ta en bok och läsa – har ju inte läst en bok sedan i somras! Jag som lätt läser ett par böcker i veckan i normala fall lider av att inte ha ro till läsning. Det bästa är att jag har massor av nya böcker i min läsplatta – det är bara att välja och vraka. Jag tror det blir någon trevlig deckare till helgen.

Nu hoppas jag bara att detta håller i sig, ser fram emot att sega mig upp med svordomar som vanligt i morgon bitti.

Ninja Ister är tillbaka, tuff och modig – och med garden uppe!

2 Responses to Ninja Ister is back!

  1. kyrkis skriver:

    Böcker ja… När jag långpendlade samtidigt som jag körde mycket i tjänsten hade jag alltid en ljudbok i spelaren. Fick min dos varje dag. Men nu kör jag sällan bil. Så sällan att jag drar mig för det. Några böcker har jag läst i sommar. Men det blir inte ro. Läser lite faktaböcker också. Skriver lite. Men jag är väl sjukskriven av nån anledning, så jag accepterar att jag inte är som förr.

    • Ninja Ister skriver:

      Jag har aldrig kunnat lyssna på en ljudbok, jag bara svävar iväg i mina egna tankar då. Har provat många gånger, men nä.

      Ibland lär man acceptera att saker och ting inte fungerar som förr, det är liksom bara att gilla läget. Det är oerhört svårt, men det går. Det kan ju hända att det kommer nåt gott ur din sjukskrivning också. Skriv mycket Kyrkis, skriv! Om det så bara är för dig själv. Det hjälper att reda ut tankar – åtminstone fungerar jag på det viset. Skriver bara för mig själv, ostrukturerat, ocensurerat… och ett tag efteråt börjar jag se mönster. Då kan förändringen börja.

Kommentera

