Inte rädd längre

En härlig lördag blev det, trots allt. Hade ingen plan alls för dagen, var lite orolig över att den skulle kunna bli lång och tråkig, vissa dagar kan ju vara det.

Började dock dagen med en promenad – efter att ha sovit ända till 7 – och sedan har jag läst. Läst bok igen, deckare. Känns som en skänk från ovan att kunna koncentrera sig på läsning igen! Som jag har saknat ron till läsningen! Jag har många böcker att ta igen nu – och det kommer jag att ta igen under höstmånaderna, det är då helt säkert.

Ett facetime-samtal med Dottern och lite chatt med några Vänner har livat upp kvällen efter att jag försökte mig på att lyssna på gospelkonsert i en kyrka. Det var inte bra – ackompanjemanget överröstade kören och det var för mycket mellansnack om gud och tjafs. Så jag gick efter en halvtimme, orkade inte lyssna klart. Lite besviken var jag allt – jag hade tänkt mig en fin musikupplevelse att njuta av, men det blir inte alltid som jag tänkt mig.

Det är nästan så att jag tror att jag snart är mitt normala jag. Utan grubblerier, utan oro. Allting kommer att ordna sig till det bästa – nåja, åtminstone tillfredsställande – till slut.

Och jag är inte rädd längre.

Kommentera

