Livet väntar ju!

Sitter på tåget till Uppsala och borde förbereda mig inför dagens studier, men hjärnan segar fortfarande, trots promenaden till stationen. Snoozade i morse istället för att kliva upp när klockan ringde. Hade lagt fram löpkläderna och hade en plan på att springa men det sket sig, det var alldeles för skönt i sängen.

Studierna går skapligt, har fått godkänt på uppgifterna hittills och jag upptäckte att det bara var tvågradig betygsskala – godkänt eller icke godkänt – det innebär att jag inte behöver anstränga mig så mycket utan hålla mig till ”good enough”. Precis lagom nu, jag kan bli lite irriterad av att ha ett väl godkänt att klara… det kräver ju lite mer ansträngning. Och jag vill ju inte anstränga mig i onödan.

Det känns som om jag är på god väg tillbaka till mitt normala jag. Förändrad, ja – men lugnet har återkommit och jag kan återigen tänka klart, är inte i ett kaos längre. Mycket har hänt under hösten hittills och jag ser fram emot vintern, vem vet – jag kanske fortsätter att förändras, kanske till och med utvecklas?

Känner mig tacksam över att jag har så bra Människor omkring mig, både i köttvärlden och cyberrymden, som står ut med mig i mitt kaos och stöttar mig när jag sviktar.

Och inser att Livet väntar på mig – just nu i detta ögonblick.

2 Responses to Livet väntar ju!

  1. kao skriver:

    Hej.
    Vad pluggar du?
    Ibland kan jag känna en stark längtan tillbaks till livet på Universitetet.

    // Kao

Kommentera

