Obstinat stabil

Fredagskvällen har tillbringats med Väninna igen, vi har rätt trevliga samtal där vi sitter i soffan, käkar ost och glor på teve. Ikväll blev det mycket snack om relationer och om män – vi är ju båda singlar och det är rätt kul att diskutera både det ena och det andra. Vi tycker inte alltid lika, men vi har roligt när vi samtalar – mycket skratt och fnissande blir det – och en del insikter mitt i flamsandet. Jag växer av våra samtal, det är näring för min själ.

– Du verkar stabil nu, inte alls psykotisk, sa hon till mig i kväll. Jag satte nästan osten i halsen när hon sa det. Visserligen har jag varit lite …speedad och i kaos under hösten –  men psykotisk?! I min egentillverkade värld?  Jaja. Nu är jag nere på jorden och kan se torrt och nyktert på saker och ting igen. Nu kommer jag att agera rätt i alla situationer igen. Nu kommer jag att göra som jag vet att jag bör göra.

Men jag har också nyligen fått höra att jag är obstinat. Jag tror jag tar fasta på det epitetet – hur jag än ogillar det – och ska nog obstruera lite mot den ordentliga mig.

Resten av hösten ska jag vara alldeles obstinat stabil.

Kommentera

