Det är lite tomt

En helt vanlig vecka börjar lida mot sitt slut. Lida, förresten, vilket konstigt ord i sammanhanget, att lida är ju smärtsamt! Och jag ser inget smärtsamt i att tiden går. Inte det minsta. Det bara är så.

Jag längtar faktiskt efter att tiden ska gå lite fortare nu, bara ett tag. Så att jag återigen kan börja tänka på framtiden, börja planera. Inte bara leva i dagen. Visserligen är det ju bra att vara närvarande i nuet, men lite framtidsdrömmar skadar inte. Och det saknar jag nu … eller rättare sagt – jag har stängt av all planering inför framtiden. För att skydda mig själv från besvikelser, för att skydda mig själv från smärtan som besvikelserna innebär. Här och nu mår jag bra. Drömmer jag inte om någonting behöver jag inte heller bli smärtsamt besviken.

Det är lite tomt att leva så, men det går – det också.

2 Responses to Det är lite tomt

  1. kyrkis skriver:

    Fastna bara inte…

Kommentera

