Mån om min hälsa

Dagens plan var att plugga. Först en löptur och sedan plugga. Det gick … sådär.

Löpningen blev en rätt smärtsam historia, första fyra kilometrarna gick väl an, men sedan blev det lite tungt. Jag var tvungen att stanna och gå efter 6K, det gick inte att springa längre för det smärtande knät. Men jag sprang i alla fall, det känns bra i själen.

Väl hemma pysslade jag med lite av varje – bäddade, plockade undan, tvättade och sånt smått medan jag i huvudet planerade läsandet. Gjorde i ordning läshörnan, tog fram artiklarna jag skulle läsa och ställde fram snus, vatten och kaffe inom räckhåll. Och precis när jag satt mig och greppat den första artikeln fick jag en liten chatförfrågan – om jag ville se på film idag. Det var ju ett erbjudande som jag inte kunde säga nej till – jag vill ju inte vara otrevlig – så det var bara att masa sig upp och ge sig iväg.

Dagen har alltså tillbringats i en soffa med Trevligt Sällskap och bra film. Det är viktigt att man sköter sina sociala kontakter även AFK, har jag hört, det är bra för hälsan.

Och jag är väldigt mån om min hälsa.

Kommentera

