Jul i Phoenix?

Håller på att planera in en resa till Phoenix till jul, vill ju så gärna träffa Dottern och hennes Amerikan igen. Dessutom har jag lite ångest inför att behöva fira jul ensam. Jag brukar visserligen inte vara så jultokig, brukar klara mig alldeles själv utan problem, men i år tror jag att jag behöver familj och Människor omkring mig för att inte hamna i svärta igen.

Och jag tror nog att det skulle vara intressant att fira amerikansk jul också, Dottern och Amerikanen firar både på svenskt vis med julafton och naturligtvis på amerikanskt vis på juldagen. Och julskinka finns på Ikea, så det behöver vi inte vara utan. Vörtbröd till doppet har Dottern redan beställt, det finns tydligen inte over there.

Ju mer jag tänker på det, desto mer tilltalande verkar det. Jag tror jag beställer flygbiljetten i morgon.

Jul i Phoenix låter ju inte så illa.

One Response to Jul i Phoenix?

  1. Tant Otto skriver:

    Det låter roligt…jag är ledig både jul och nyår i år ..det har aldrig hänt..så jag får kanske planera in lite oxå. Jag som inte gillar julens hysteri..får planera en lugn jul ..och firar den gärna ensam men tror att det blir till att åka hit och dit ändå. Eller så är jag hemma bara och tar det lugnt. Hade gärna åkt iväg som du..långt bort.

Kommentera

