Hans kärlek bär mig än

Allhelgonahelgen. Tiden då vi ska minnas våra döda.

Jag minns.

Hans värme.
Hans blixtsnabba hjärna.
Hans ordskämt på blandspråk.

Jag minns.

Hur han fick mig att kikna av skratt.
Hur han fick mig att diskutera med hetta.
Hur han fick mig att bli en hel människa.

Jag är tacksam.

För att vi hann träffas.
För att vi ändå fick vår tid tillsammans.
För att vi kunde göra ett avslut när vetskapen om ändlighet kom.

Jag minns honom med tacksamhet och kärlek, varje dag.

Hans kärlek bär mig än.

 

Kommentera

