Alla sinnen fick näring

Ett intensivt veckoslut blev det igen – fredagen tillbringades tillsammans med arbetskamrater och knytis-julbord. Det blev mycket skratt och mat och stämningen var som det bara kan vara när människor trivs med varandra.

Lördagen blev en intensiv dag, iväg till Stockholm på ETC-tidningens 40-årsjubileum tillsammans med Väninna. Johan Ehrenberg talade länge, lite om sin obotliga sjukdom, mycket om solenergi. Gripande och peppande. Kände mig alldeles fylld av energi (miljövänlig) och känslor när han slutade. Därefter uppträdde Stefan Sundström, Love Antell och Systraskap. De sistnämnda rusade rakt in i min själ, jag har gått och tänkt och nynnat på deras musik sedan dess.

Söndagen tog vi oss till Fotografiska och behållningen där var Anton Corbijns utställning – huvudsakligen svartvita fotografier på olika rockmusiker. Helt fantastiskt, jag kunde knappt se mig mätt på bilderna. Skuggor, svärta, ljus. Mindre svart, mera svart. Masker. Avskalat. Fullt. Underbart!

Tiden med Väninnan är inte heller att förakta, det var längesedan vi tillbringade en längre sammanhängande tid tillsammans. Ni vet så där att man snackar allvarligt en stund om viktiga saker, sedan flamsar man en stund för att helt plötsligt ta upp tråden om seriösa ting igen. Jag har saknat det, märkte jag.

Alla sinnen fick näring. Känner mig pånyttfödd.

Kommentera

