Slappa resten av året

Det har varit några intensiva dagar – från Umeå flög jag till Göteborg för att tillbringa kvällen med Lonesome Runners över en Nobelmiddag som var finalen på ett event där vi skulle försöka hinna med 50 löppass på 100 dagar. Jag nådde inte ens hälften, men en fest är en fest – och jag ville gärna ha lite fest. God mat, gott prat och lite dans var det hela kvällen. Fick bo hos en Mycket Trevlig Löperska och det blev sent innan vi kom i säng, trots att vi lämnade festen i anständig tid. Det är så roligt att träffa nya människor, hitta beröringspunkter, lyssna på andras tankar och funderingar – på festen var det även en Annan Trevlig Kvinna som jag talade om väsentligheter med.

Söndagen tillbringades på tåg, jag gjorde färdigt sista redovisningsuppgiften medan jag reste och idag har jag varit i Uppsala och äntligen gjort sista dagen på kursen som har gått i höst. Det har varit en mentalt påfrestande kurs, kanske för att jag inte riktigt har varit motiverad till att läsa. Har ju haft en hel del annat att tänka på under hösten, hjärnan har haft svårt att producera intelligenta tankar. Men jag klarade det!

Nu ska jag slappa resten av året.

Kommentera

