Leva som jag vill

Tillbringat julen hos Dottern och hennes Amerikan. Inga måsten, bara vara. Julafton hos en väninna till dom, juldagen i hemmet. Sedan var helgdagarna slut här i Amerikat, det finns ingen Annandag Jul.

Det har varit mycket tanketid, jag har kunnat slappna av och fundera på hur jag vill ha saker och ting i framtiden. Tagit långa promenader och löprundor där jag haft tid att tänka, vad som hänt under året och vad jag lärt mig av det.

Jag har blivit rejält tilltufsad under året, men jag har rest mig igen, mycket tack vare mina vänner, de som alltid finns där. Vänner som känner mig och accepterar och älskar mig som jag är. Jag har hittat nya människor till mitt liv, intressanta och roliga människor som berikar min tillvaro. En del långt borta, andra nära.

Jag har återfunnit kvinnan i mig, den kvinnan som jag hade tryckt till och förminskat för att passa in. Det tar tid att låta henne växa, men jag har tillit till Livet igen.

Jag har bestämt mig för att leva mitt liv som jag vill.

Kommentera

