Behöver lite mod

Börjar känna mig helt normal känslomässigt igen, jag kommer att klara mig. Men har en massa skit som jag måste bli av med. Ilska över att jag blev bortkastad, att jag var andrahandsval. Det tog hårdare än jag ville erkänna, det gjorde större skada än jag trodde. Ett hål i min självkänsla. Stor jävla krater!

Skulle vilja ge mig hän, men klarar inte det. Klarar inte ett nej ännu, klarar inte att bli avvisad, då faller jag igen. Då är det bättre att låta bli att ge mig hän. Det är svårt med närhet, svårt med tillit. Men jag vill ha närhet, jag vill känna tillit igen. Inte vara rädd.

Jag skulle behöva lite mod nu. Var kan jag köpa det?

7 kommentarer till Behöver lite mod

  1. kyrkis skriver:

    En skada i tilliten är inget man bara rycker på axlarna åt. Det är allvar. Du behöver reparera. Och hur gör man det?
    Sök dig till människor som tror på dig, som inte bara trycker på utan förstår din sits. Skäm bort dig. Dra dig undan de som gör dig illa. Hellre ensam än med människor som inte förstår.

    Du kommer att hämta dig efter detta också. Du är frisk i grunden.

  2. Tant Otto skriver:

    Jag är hellre ensam än är med människor som suger. Det är svårt att få tillbaka tilliten igen då man blivit sårad ..man kan känna sig utnyttjad då man har gett av sig själv och det inte räckt till. Då kan det kännas för jäkligt..men jag tänker då att det är den andre personens förlust och inte min. Det hjälper lite att tänka så.
    Den personen vet inte vad han/hon går miste om.

    Man går vidare ..man klarar det om en lite naggad i kanten så gör man det..

  3. starkskör skriver:

    Jag tror också att modet kommer när det kommer någon person som inte skrämmer.

    Efter ett antal ordentliga bakslag stängde jag dörren till att testa igen. Av samma orsak som du. Sen kom det en man som gjorde att jag, trots mina föresatser att aldrig göra det igen, tog modet till mig och provade att stanna kvar. Än så länge har jag inte behövt ångra det en sekund.

Kommentera

