Gilla läget

Dags att gå till sängs snart. Jag gruvar mig redan, har återigen problem med att somna. Och så vaknar jag mitt i natten, klarvaken. Tankarna far omkring i huvudet, jag har svårt att besluta mig. Eller rättare sagt – jag har svårt att förhålla mig till olika saker. Bestämma mig för om jag ska acceptera eller om jag ska kriga. Bestämma mig för att agera eller att avvakta. Båda alternativen kan vara rätt. Och båda kan vara fel.

Får nöja mig med att gilla läget.

2 kommentarer till Gilla läget

  1. kyrkis skriver:

    När det inte finns självklara lösningar får man vänta in vägen. Tänker också att du måste ta hänsyn till krafter och till vilka utsikter en kamp har.

    • Ninja Ister skriver:

      Det här med att vänta är ju inte min starkaste egenskap. Men jag börjar lära mig att inte gå i clinch på en gång, kan ju backa lite först och kolla in läget en stund. 🙂

Kommentera

