Märkliga saker i mitt Liv

Det hände en märklig sak häromdagen.

Chattade med en vän och han lyckades trycka på någon knapp så polletten ramlade ner hos mig. Jag grät hejdlöst hela eftermiddagen. Så där som jag inte har gråtit på många år, inte ens då min man dog. Ögonen svullnade, näsan blev vackert röd och snoret rann. Och jag grät och grät samtidigt som jag hela tiden åt någonting.

Efter några timmar stillnade gråten och jag kände bara en enorm lättnad. Och därefter har jag haft en stilla glädje i mig, en sån där konstig känsla av att allting kommer att ordna sig. Känslan finns kvar i mig fortfarande – Livet bär mig igen.

Det händer märkliga saker i mitt liv.

One Response to Märkliga saker i mitt Liv

  1. Humlan skriver:

    Ville bara säga att jag tittar in här hos dig ibland och ser hur du har det.

Kommentera

