Leva resten av mitt Liv

Det här veckoslutet har gått i tankarnas tecken. Jag har varvat mat, teve och fysisk aktivitet i lagom mängd, hunnit med att tänka rätt mycket.

Det är lite grand som att jag börjar se slutet på mitt ultralopp som jag började när jag blev dumpad, nu vet jag att målet är nära och jag kommer att orka ända dit, segerruset börjar infinna sig sakta men säkert i form av en stilla inre glädje igen.

Jag har snubblat många gånger på vägen, ibland har jag misstagit ett nedförsslut för målet och nästan gett upp, ibland har jag trott att jag aldrig kommer att nå fram, andra dagar har jag varit säker på att jag inte kommer att orka. Mina små sammanbrott har följts av ännu mer belutsamhet och jag har haft människor omkring mig som har gett mig styrka när jag har sviktat.

Snart är jag i mål – det är bara något krön kvar, sen ska jag leva resten av mitt Liv.

Kommentera

