Överlever april också

Söndagförmiddag i april. En skitmånad brukar det vara, men jag tror jag överlever även detta år.

Det är denna längtan efter våren, grönskan, solen. Just nu är det varken vinter eller vår, det är bara grått och smutsigt. Skulle behöva något som piggar upp mig ordentligt, men just nu är det mest bara jobb i sikte. Som tur är kommer det några röda dagar framöver, korta arbetsveckor är vad jag behöver. Fast – långhelger kan bli lite trista när man lever självsam.

Får väl försöka överleva april i år också, det kommer att gå. Tror jag.

One Response to Överlever april också

  1. Anna skriver:

    Kan du inte gå ut och bränna ner något, sånt brukar du ju gilla? Jag själv gillar april, när det blir maj får jag panik för att allt slår ut och är så vackert och jag känner att jag måste njuta och ta in för snart är det över.

Kommentera

