Ister – kolla gardinen!

Det börjar bli ordning i hemmet nu. Här är min datorplats, några kablar kvar på golvet att gömma i kabelrännor, men snart är det helt klart. Kolla gardinen … jag har fållat den alldeles själv, med symaskin – utan att symaskinen gick sönder!

arbetsplats.jpg

10 Responses to Ister – kolla gardinen!

  1. Michis skriver:

    Mycket fin arbetsplats, ser väldigt rogivande ut.

    • Ister skriver:

      Den är rogivande, jag står och tittar ut ofta och ser en massa roligt … det är alltså ett ståbord vi har, vi står på var sin sida om det … och Dottern på kortsidan när hon är här.

  2. SmulAnn skriver:

    Jag och symaskinen är allergiska mot varandra :-)Sonen visste inte ens att jag hade en 🙂 så ofta använder jag den…och det är lugnast för mitt psyke att den får stå oanvänd1Fint hade du gjort i alla fall!

    • Ister skriver:

      Min elaka mamma gav mig en symaskin till julklapp för ett par år sedan, hon tröttnade på att släpa sin maskin hem till oss och sy …

  3. kyrksyster skriver:

    Gardinen matchar konsten på väggen!

    • Ister skriver:

      Det är så det är tänkt, bilderna är en triptyk, men den första syns inte. Det är Pia Elfström, en lokal konstnär som har gjort bilderna.

  4. Tant Otto skriver:

    Snyggt ..du kan ju visst …min maskin står och dammar och används bara till att laga sånt som behövs… annars gillar jag att sy…mina barn säger att det var rogivande då jag satt och sydde på kvällarna, de kände sig trygga och ljudet var sövande…<3

  5. virknålen skriver:

    behöver jag söva bebisen så är det bara att sitta en stund vid symaskinen 🙂 appråpå det, kanske är just det jag ska göra en stund ikväll 🙂

  6. Doktorinnan skriver:

    Finns det inte någon sömmerska i din by? Måste ni fruar göra sådant själva?Nåväl, det blev ju snyggt! Det kanske är du som är bysömmerska i lönndom?

Lämna en kommentar