The Deer Tracks

De The Deer Tracks inledde med ett lockrop från urhavet, det gick rakt in i min själ. Det var mäktigt, dovt och svart men ändå sprött och vackert. De fortsatte sedan en ynka halvtimme bara, men jag njöt varje sekund! Det är märkligt vad deras musik berör mig, ändå kan jag inte för mitt liv återkalla musiken i minnet, bara känna förtrollningen i sinnet. Kakafoni, melodi, rytm, röster, gester. Känsla. Känsla.

Jag lyssnade också på Min Stora Sorg – en ung kvinna, Ann-Sofie Lundin som sjunger …visor … på ett annorlunda, elektroniskt sätt. Jag gillade henne, mycket. Om det är fult att må så här, då är jag ful, då är jag ful..

Men The Deer Tracks.

The Deer Tracks går rakt in i min själ.

Kommentera

