Naglar, mat, kontakter och träning

Ett karatepass ikväll kändes bra, det var ett lugnt och lagom pass att börja med. Kände mig lite fånig med mina målade tånaglar, men kan inte förmå mig att ta bort den vackra oranga färgen förrän den börjar flaga av sig själv! Min fot är den till höger, med svart sandal!

Idag har jag återigen lämnat kolhydratvärlden, strikt LCHF blir det närmaste veckorna! Ägg och bacon till frukost istället för donuts är melodin nu. Förresten tog nog gårdagens frukost på tåget priset – jag käkade nästan 200 g Toblerone som extrafrukost, efter flygets yoghurt+müsli och fralla. Hu, så jag har ätit under denna semester  – det har varit så mycket godis och sötsaker att det täcker halva årets kolhydratbehov! Men nu blir det andra bullar … eller biffar, kanske jag bör skriva? Nackdelen med att snabbt gå över till LCHF igen är att jag förmodligen får springa och pinka stup i kvarten närmaste dygnen när vätskan släpper. Sen blir det som vanligt igen. Tänker inte ställa mig på en våg förrän om en månad, jag känner att jag har gått upp i vikt men vill inte ha det svart på vitt. Det räcker med känslan av byxlinningen mot valkarna … får se hur det känns att jogga lite imorgon, säkerligen är det tyngre än vanligt!

I morgon har jag bokat tvättstugan, får se hur den fungerar här i Vårt Nya Hem. Det är två maskiner och bäst av allt – en stor gammaldags mangel som jag kan mangla mina linnelakan i – bara jag lär mig att använda åbäket … vill ju inte platta till fingrar alltför mycket.

Och frågan om iMac eller PC är fortfarande under bearbetning, den bör processas noga innan beslut. Dock lutar det mer och mer för iMac, den skulle passa så bra i Vårt Nya Hem och en massa kablar och shit skulle kunna förintas … jag HATAR kabelhärvor! Försökte idag reducera lite av härvorna vilket resulterade i massor av svordomar och idiotförklaringar av folk som hittar på kontakter med klumpar på, varför kan inte alla kontakter vara sådana smala, fina eurokontakter?

HATA klumpkontakter!

2 Responses to Naglar, mat, kontakter och träning

  1. Islandsmamman skriver:

    Jag är absolut säker på att vackert målade tånaglar håller kvar sommaren lite, lite längre.
    😉

Kommentera

